maandag 3 december 2012

rare dromen en vage droombetekenissen

Zo. Kop thee, kaarsjes aan en lekker warm op de bank met mijn badjas om. Lekker relax een nieuw bericht schrijven voor mijn blog.
Vandaag op school vertelde een lerares over een hele rare droom die ze had gehad. Ze lag op bed, samen met iemand zonder iets te doen. Toen ze wilde slapen, vertelde de persoon naast haar dat hij in bed ging plassen. Hij plaste alles onder. De lakens, de muren en zelfs het plafond. Ze vond dit zo'n rare droom (dat kan ik me levendig voorstellen) dat ze zich nu nog afvroeg wat die droom in hemels naam betekende.

Op internet kun je je droom intypen om er een betekenis op te vinden. Als je geluk hebt, vind je inderdaad een betekenis voor je droom. Als je nog meer geluk hebt, klopt die betekenis ook nog!
Nu leek het mij een leuk idee om een paar van mijn terugkerende dromen met betekenis te beschrijven en om een soort lijstje te maken van hele rare dromen en vage betekenissen. Misschien hebben jullie er zelfs iets aan.

Als eerste een paar terugkerende dromen van mij:
Ik kijk in een spiegel en tik zacht tegen mijn tanden. Hierdoor zie ik dat mijn tanden er één voor één uitvallen met als gevolg dat ik wakker schrik en meteen als een gek aan mijn tanden begin te voelen.
Volgens internet heeft mijn droom verschillende betekenissen. Tanden zouden namelijk staan voor kracht. Je eet en scheurt er namelijk mee. Het verliezen van tanden zou je dus kunnen zien als het gevoel van krachteloosheid. Het geeft aan dat je assertiever moet worden. Goh, deze betekenis kan nogal kloppen. Ik krijg namelijk van meerdere mensen te horen dat ik assertiever moet worden. Maar ja, wie krijg dat tegenwoordig niet te horen als vrouw zijnde? Toch vind ik dat deze droomuitleg het beste bij me passen, omdat de tweede uitleg over het ouder worden gaat en dat je je daardoor minder aantrekkelijk kan voelen. Aangezien ik pas 22 ben, ben ik daar nog niet zo bang voor.
Een andere droom van mij die terugkerend was (gelukkig nu niet meer), ging over mijn ex. Ik zag mezelf bijvoorbeeld BBQen met mijn ex en zijn familie. Alsof we weer bij elkaar waren en alles koek en ei was. Volgens internet heeft deze droom meerdere betekenissen (wat een verrassing), maar ik haal de betekenis eruit waarvan ik denk dat het beste bij mij past. Op internet staat dat als je droomt over het bij elkaar zijn met je ex in een privé situatie, dit kan duiden op het accepteren van een aantal eigenschappen van je ex. Gelukkig staat er ook dat de droom niet hoeft te betekenen dat je weer een relatie wilt met je ex, maar dat je zijn leuke en minder leuke kanten erkent en accepteert.

Goed, genoeg over mijn dromen. Nu eens een paar hele rare dromen en vage betekenissen op een rijtje.
Als je droomt over apen, duidt dit op teleurstelling, ondeugendheid en valsheid. Een andere uitleg zou kunnen zijn dat je nodig wat dient te kalmeren. De aap kan tevens verwijzen naar je wilde innerlijke kant, met name het seksuele aspect. Een aap en seks. Aparte combinatie.

Als je een ramenwasser ziet in je droom, vertegenwoordigt dit je vermogen om situaties te kunnen verduidelijken en nieuw licht op de zaak te werpen. Zou dit nog meer gelden als het een sexy ramenwasser is?

Dit vind ik nu een mooie droom met een schitterende betekenis:
Een droom waarin je aan het reizen bent, vertegenwoordigt de weg naar je levensdoelen. Het symboliseert tevens je dagelijkse routine en de wijze waarop je vooruitgaat. Als je droomt dat je reis ten einde komt, symboliseert dit een succesvolle voltooiing van je doelstellingen.

En nu als afsluiting van dit bericht een (vind ik) hele creatieve en aparte droom en uitleg:
Als je droomt over walnoten, symboliseert dit dat veel mentale energie wordt besteed aan een op handen zijnde taak. Walnoten vertegenwoordigen tevens plezier en overvloed. Wanneer je een walnoot kraakt, voorspelt dit dat je verwachtingen zullen tegenvallen.

Hebben jullie nog aparte, mooie of maffe dromen gehad? Laat een berichtje achter, ik ben er wel nieuwsgierig naar namelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten